خبرگزاری کار ایران

الاخبار گزارش داد:

توافق ریاض، دستاویز آل‌سعود برای تشدید تنش در یمن است

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۹۹

عربستان به بهانه «توافق ریاض» به دنبال بازسازی ساختار شبه نظامیان ائتلاف و اعزام آنها به سمت جبهه‌های شمال یمن است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، عربستان به بهانه «توافق ریاض» به دنبال بازسازی ساختار شبه نظامیان ائتلاف و اعزام آنها به سمت جبهه‌های شمال یمن است. به نظر می‌رسد که این ترتیب و تدارکات زمینه‌سازی برای تشدید تنشی جدید در سال ۲۰۲۰  باشد که نشانه‌های آن از روز گذشته با حمله به جبهه «نهم» که نیروهای صنعاء آن را سرنگون کردند، آشکار شد. 

به رغم خوش‌بینی بیش از حد «مارتین گریفیتس»، فرستاده سازمان ملل در امور یمن  در جلسه شورای امنیت اما به نظر می‌رسد که اوضاع در این کشور به سمت جنگ و نبردی پیش می‌رود که توسط عربستان و متحدانش از دو ماه پیش طراحی شده است. 

 داده‌های عملی نشان از افول نشانه‌های صلح دارد و نسبت به نابودی شدید تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای پایان دادن به جنگ هشدار می‌دهد، چرا که عربستان سعودی در آستانه پنج سالگی حمله و محاصره دوباره، به تدارک در جبهه‌های مختلف به منظور آمادگی برای تنشی جدید در سال ۲۰۲۰ پس از چند ماه آرامش نسبی گرایش دارد. 

عربستان برای تقویت تدارکات خود در جبهه‌های مختلف از توافق ریاض سوء استفاده کرده و شبه‌نظامیان در عدن و ابین و شبوه را به جبهه‌های البیضاء، مکیراس، عقبه ثره و الضالع برای مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گسیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز