خبرگزاری کار ایران

نویسنده اسرائیلی:

برکناری وزیر خارجه بحرین، تاوان خوش‌خدمتی به تل‌آویو بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۶۶

نویسنده اسرائیلی تأکید کرد که وزیر خارجه سابق بحرین از اسرائیل به صورت آشکار حمایت کرد و شاید برکناری ناگهانی وی پس از ۱۵ سال بهای این حمایت بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، «رافائیل اهارون»، نویسنده اسرائیلی در گزارشی نوشت: «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه سابق بحرین از اسرائیل به صورت آشکار حمایت کرد و عکس‌های یادگاری فراوانی با همتای اسرائیلی خود گرفت، به ایران حمله و با رسانه‌های اسرائیلی مصاحبه کرد. شاید برکناری غافلگیرانه او پس از ۱۵ سال بهای خوش خدمتی او به اسرائیل بوده است.

اهارون در ادامه افزود که کارشناسان اسرائیلی به او اطلاع داده‌اند که این وزیر بحرینی تاوان این موضع خود را پرداخت کرد، زیرا در اظهار حمایت از اسرائیل زیاده‌روی کرد. در عین حال تل‌آویو امیدوار است برکناری او به روابط خوب این رژیم با منامه آسیبی وارد نکند. 

وی تأکید کرد: « درست زمانی که سیاستمداران اسرائیلی اشتیاق آشکار خود را برای هم‌گرائی با جهان عرب نشان می دهند، یکی از حامیان علنی خود و شاید تنها حامی خود در منطقه خلیج (فارس) را از دست داده‌اند و این وزیر بحرینی برکنار شد». 

«یوآل گوزنسکی»، کارشناس متخصص در امور کشورهای خلیج فارس در دانشگاه تل آویو نیز گفت: «ما در مقابل وزیر خارجه‌ای قرار داشتیم که بسیار بیشتر از دیگران با اسرائیل نرم بود اما ما در حال حاضر با تفاسیر بسیاری درباره تصمیم برکناری این وزیر مواجه هستیم».

وی نوشت: «آیا بحرینی‌ها از افزایش قدرت روزافزون ایران و متحدانش در منطقه واهمه دارند یا اینکه از اعلام بخش سیاسی معامله قرن توسط آمریکا نامطمئن هستند یا شاید سعودی‌ها به آنها هشدار داده‌اند که وزیر خارجه آنها در اعلام مواضع حمایت از اسرائیل زیاده‌روی کرده است. شاید همه این دلایل با هم باعث برکناری وزیر خارجه بحرین شد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز