خبرگزاری کار ایران

احضار پمپئو به مجلس نمایندگان برای پاسخگویی درباره ترور سردار سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۳۴

رئیس دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، اعلام کرد یک جلسه استماع علنی با پمپئو برای روز ۹ بهمن برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روز جمعه تهدید خود را برای احضار مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در صورتی که وی اطلاعاتی درباره سیاست مربوط به ایران و دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور برای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی ارائه نکند، تکرار کرد.

الیوت انگل، رئیس دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، اعلام کرد یک جلسه استماع علنی با پمپئو برای روز چهارشنبه بیست و نهم ماه ژانویه (۹ بهمن) برنامه‌ریزی کرده است.

انگل خطاب به پمپئو نوشت: "این جلسه استماع به جدی‌ترین مسائل از جمله توسل به زور که کشور ما و کنگره با آن درگیر است، می‌پردازد. بنابر این، من شهادت شما را فوق العاده بااهمیت قلمداد می‌کنم و حاضر هستم از همه ابزار حقوقی برای اطمینان خاطر درباره حضور شما استفاده کنم".

این دومین بار است که این کمیته تلاش می‌کند یک جلسه استماع با وزیر امور خارجه آمریکا در این ماه ترتیب دهد. نخستین جلسه برای چهاردهم ماه ژانویه (۲۴ دی) برنامه ریزی شد، ولی پمپئو در آن شرکت نکرد. وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به درخواستی برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز