خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد:

ارائه مدارک جدید درباره استیضاح ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۴۵

مدارک جدید نشان از تلاش‌های رئیس‌جمهوری آمریکا برای فشار آوردن به مقام‌های اوکراینی در جهت تحقیق درباره رقبایش دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، ارائه مدارک در آستانه رای‌گیری مجلس نمایندگان برای ارسال بندهای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به سنا بر خواسته‌های این حزب برای احضار شاهد در دادگاه رئیس کاخ سفید تاکید دارد.

این سند که شامل پیام‌های تلفنی و متون دست‌نویس می‌شود، ‌از سوی چهار رئیس کمیته دموکراتیک منتشر شد و از قرار معلوم نشان‌دهنده توطئه علیه سفیر پیشین آمریکا در اوکراین است و «لف پارناس» مشاور وکیل شخصی ترامپ آن را منتشر کرده است. 

مدارک تازه به‌دست آمده جزئیات بیشتری درباره ماجرای اوکراین و تلاش برای تحقیق درباره رقبای انتخاباتی ترامپ، از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، ارائه می‌کند. 

بر اساس این مدرک، پارناس تلاش داشته تا ملاقاتی میان وکیل ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین ترتیب دهد. بر این اساس، «رابرت اف. هاید» نامزد ایالت کانتیکت برای کنگره و پارناس در تلاش برای جاسوسی درباره «ماری یووانوویچ»، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین بودند. چندین شاهد در زمینه استیضاح شهادت داده‌اند که ترامپ یووانوویچ را به یاد می‌آورد، چون مانع از برنامه مخفیانه او در مورد اوکراین شده بود. 

رؤسای کمیته‌های اطلاعات، بازبینی، قضایی و امور خارجه مجلس نمایندگان اعلام کردند که مدارک جدید نشان می‌دهد که ترامپ و همراهانش «به مقام‌های اوکراینی فشار آورده‌اند تا تحقیقاتی را آغاز کنند که از منظر سیاسی به سود ترامپ باشد».

این چهار نفر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «بدون مدارکی که رئیس‌جمهور ترامپ حاضر به ارائه آن‌ها به کنگره نمی‌شود، نمی‌توان دادگاهی عادلانه در سنا برگزار کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز