خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد:

استقرار ۲ هزار عنصر مسلح سوری در لیبی توسط ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۶۳

روزنامه گاردین انگلیس گزارش داد که دو هزار عنصر مسلح سوری برای جنگ در کنار دولت وفاق ملی از ترکیه وارد لیبی شده‌اند یا به زودی به این کشور خواهند رسید.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین انگلیس امروز -چهارشنبه- با انتشار گزارشی به نقل از منابع سوری تأکید کرد که ۳۰۰ عنصر از تیپ دوم ارتش ملی سوریه مورد حمایت ترکیه در تاریخ ۲۴ دسامبر گذشته و ۳۵۰ نفر دیگر در تاریخ ۲۹ همین ماه از طریق گذرگاه نظامی «کلس» وارد ترکیه شدند. 

این عناصر از طریق هوایی به طرابلس، مقر دولت وفاق ملی لیبی منتقل شدند.در تاریخ پنجم ماه جاری نیز هزار ۳۵۰ عنصر دیگر از سوریه به ترکیه منتقل و سپس در لیبی مستقر شدند و عناصری دیگری همچنان در حال دریافت آموزش نظامی در اردوگاه‌های ترکیه هستند. این در حالی است که بسیاری دیگر از عناصر منتسب به گروه معارض «فیلق الشام» در حال بررسی امکان ورود به لیبی هستند. 

گاردین از افزایش چشمگیر این رقم نسبت به گزارش‌های پیشین خبر داد. 

یکی از منابع رسانه‌ای گفت که عناصر سوری مسلح تیمی را به نام «عمر مختار» رهبر مقاومت لیبی (علیه اشغالگری ایتالیا) تشکیل خواهند داد. 

یکی از منابع ارتش ملی سوریه گفته بود که عناصر مسلح به طور مستقیم با دولت وفاق ملی نه ارتش ترکیه قرار داد ۶ ماهه بسته‌اند و بر اساس آن ماهانه دو هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. حال آنکه آنها در کشور خودشان بین ۷۰ تا ۹۰ دلار ماهانه دریافت می‌کردند. 

همچنین به این افراد وعده داده شده که تابعیت ترکیه را دریافت خواهند کرد.

گاریدن تأکید کرد که دست کم چهار عنصر مسلح سوری تا کنون در جنگ لیبی کشته شده‌اند اما گروه‌های وابسته به آنها اعلام کرده‌اند که این افراد در جنگ با کردها در شمال سوریه کشته شده‌اند. 

آنکارا همزمان تا کنون  فقط ۳۵ نفر از نیروهای نظامی خود را برای کمک مستشاری به لیبی فرستاده است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز