خبرگزاری کار ایران

هشدار متخصصان سازمان ملل:

کنفرانس رمز -ارز کره شمالی ممکن است نقض تحریم تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۱۲۶

متخصصان تحریم‌های سازمان ملل به مردم هشدار می‌دهند که در کنفرانس رمز -ارزی که بناست ماه فوریه در کره شمالی برگزار شود، شرکت نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، متخصصان تحریم‌های سازمان ملل به مردم هشدار می‌دهند که در کنفرانس  رمز -ارزی که بناست ماه فوریه در کره‌شمالی برگزار شود، شرکت نکنند چراکه به احتمال زیاد این کنفرانس نقض تحریم‌ها علیه این کشور به حساب می‌آید. 

این در حالی است که متخصصان مستقل سازمان ملل پیشتر به شورای امنیت گزارش دادند که کره‌شمالی دو میلیارد دلار برای برنامه تسلیحات کشتار جمعی خود از طریق حملات سایبری «گسترده و پیشرفته» و دزدی از بانک‌ها و تبادل  رمز -ارز جمع‌آوری کرده است. 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ میلادی به‌ دلیل برنامه موشکی و هسته‌ای خود تحت تحریم قرار دارد.

در آوریل سال گذشته میلادی، کره شمالی نخستین بلاک‌چین و کنفرانس  رمز -ارز را برگزار کرد و گفته‌ها حاکی از آن است که ۸۰ سازمان در این کنفرانس شرکت کردند. یک آمریکایی که در این نشست شرکت کرده بود به نقض تحریم‌های ایالات متحده متهم شد. 

بخشی از گزارش سالیانه متخصصان تحریم سازمان ملل نشان می‌دهد که سخنرانی‌هایی که در این نشست ارائه می‌شود «شامل بحث‌های آشکار درباره استفاده از  رمز -ارز برای پولشویی و زیر پا گذاشتن تحریم‌ها» می‌شود. 

این گزارش بناست به‌طور کامل، اواخر ماه جاری میلادی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز