خبرگزاری کار ایران

ادعای مقام وزارت خارجه آمریکا:

خروج نیروهای آمریکایی از عراق احتمال بازگشت داعش را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۸۷

یک مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا با هشدار نسبت به پیامدهای خروج این کشور از عراق تأکید کرد که این اقدام ممکن است سرانجام به بازگشت گروه تروریستی داعش به این کشور منجر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری نووستی، «جودی هود» معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنرانی در انستیتو مطالعات خاورمیانه در واشنگتن مدعی شد که اگر به خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق رأی دهیم،‌ نیروهای ائتلاف بلافاصله از این کشور خارج خواهند شد و به تبع، سرمایه‌گذاران و افراد دیگر نیز خارج خواهند شد و این امر احتمالا به بازگشت مجدد داعش منجر می‌شود.

هود در ادامه افزود: «هر مرحله‌ای از این تسلسل دارای پیامدهای منفی خاص خود است، به گونه‌ای که خروج سرمایه‌گذاران از عراق موجب ایجاد اخلال در نظام بانکی این کشور خواهد شد». 

وی گفت: «شرکای استراتژیک اگر ببینند که در روابطشان مشکلاتی وجود دارد می‌نشینند و راهکارهای خروج از عراق را بررسی می‌کنند.. ما می‌خواهیم بنشینیم و درباره گزینه‌ای اکه می‌تواند از همه گزینه‌ها مفیدتر واقع شود، صحبت کنیم». 

پارلمان عراق پس از ترور شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا در فرودگاه بین‌المللی بغداد تصمیمی برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز