خبرگزاری کار ایران

مناظره بایدن و سندرز در رابطه با جنگ عراق

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۸۵

معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده گفت که رای دادن به نفع جنگ در عراق اشتباه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت و «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، درباره تصمیمی که به اقدام نظامی در عراق منجر شد شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- با یکدیگر به بحث پرداختند. 

طی مناظره برای انتخابات ۲۰۲۰، سندرز از بایدن به‌خاطر آن‌که مجوز اقدام نظامی در عراق را صادر کرده انتقاد کرد و آن را «بدترین اشتباه در سیاست خارجی در تاریخ آمریکا» خواند. 

وی گفت: «من و جو به حرف‌های چنی، رامسفلد و بوش گوش کردیم و من فکر کردم که آن‌ها دارند دروغ می‌گویند. آنچه در توان داشتم برای توقف جنگ انجام دادم، اما جو نگاه دیگری به مسأله داشت.»

جو بایدن اذعان کرد که به نفع جنگ در عراق رای داده است، اما در عین حال افزود که دولت «جورج بوش»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، درباره هدفش از این حمله دروغ گفته بود. وی افزود که با رسیدن به مقام معاون رئیس‌جمهور،‌ هرچه در توان داشت برای بازگرداندن نیروها به خانه انجام داده است. 

بایدن گفت: «این اشتباه بود و من آن را می‌پذیرم، اما مردی که ضد جنگ حرف زد، باراک اوباما، مرا برگزید تا معاونش باشم و از من خواست تا جنگ را پایان دهم.»

وی افزود: «این رای اشتباه بود، اما سابقه من در زمینه باقی موارد با هیچ‌یک از افراد اینجا قابل قیاس نیست.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز