خبرگزاری کار ایران

تسلط کامل ارتش سودان بر مواضع تحت کنترل عناصر شورشی

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۷۲

ارتش سودان به دنبال مذاکرات پس از درگیری‌های مسلحانه بر تمام مواضعی که تحت کنترل عناصر شورشی هیأت عملیات وابسته به دستگاه اطلاعات کل در خارطوم بودند، مجددا تسلط یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ دفتر رسانه‌ای دستگاه اطلاعات کل سودان شامگاه گذشته- سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق مذاکرات به رهبری «أبوبکر دمبلاب» مواضع تحت کنترل عناصر شورشی باز پس گرفته شده و از خونریزی جلوگیری شد. 

دستگاه اطلاعات کل در ادامه افزود: «افرادی که ارتش قبلا آنها را شورشی معرفی کرده بود، سلاح خود را با امینت تحویل داده و تا زمان دریافت حقوقشان به مرخصی رفته‌اند». 

این بیانیه پس از آن اعلام شد که ارتش توانست بر مقر خود در محله کافوری واقع در شمال پایتخت مجددا تسلط یابد. این در حالی است که منابع اگاه اعلام کردند که نیروهای مسلح بر مقر واقع در منطقه «سوبا» در شرق خارطوم و مقر سوم در شرق فرودگاه خارطوم تسلط یافتند.

این مناطق شاهد درگیری‌ها و تیراندازی‌های متقابل با استفاده از سلاح سنگین همزمان با پایان مهلت چهار ساعته ارتش به عناصر شورشی برای بر زمین گذاشتن سلاح و تسلیم بوده است. 

ارتش سودان پیش از این از سرکشی گروهی از عناصر هیأت عملیات دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر داده بود. 

«محمد حمدان دقلو»، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع و معاون شورای حاکمیتی در سودان «صلاح قوش»، مدیر سابق دستگاه امنیت و اطلاعات را به دخالت در این شورش متهم کرده بود. 

«عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان با تأکید بر اعتماد به نیروهای مسلح اعلام کرد که شرایط در سودان تحت کنترل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز