خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

به دنبال جاه‌طلبی‌های امپریالیستی نیستیم/ اگر در لیبی دخالت نکنیم، حفتر بر کل کشور مسلط می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۷۲

رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش دنبال توطئه یا جاه‌طلبی در سوریه، لیبی و دریای مدیترانه نیست و تنها هدف آن تضمین آینده کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز- سه شنبه- در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت که  ما به دنبال توطئه در سوریه و لیبی و دریای مدیترانه نیستیم، ما هرگز جاه‌طلبی‌های امپریالیستی نداریم، چشمان ما با پول و نفت بسته نشده است، تنها هدف ما، دفاع از حقوقمان و تضمین آینده خود و دوستانمان است.

 اردوغان مدعی شد: «اگر ضرورت اقتضا کند، ما آماده توقف نقض آتش‌بس توسط دولت سوریه هستیم». 

وی گفت: «جهان همچنان ایستاده و حوادث ادلب را تماشا می‌کند و هیچ تلاشی برای ایجاد راهکار نمی‌کند».

اردوغان گفت که «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ابتدا با آتش‌بس موافقت کرد اما در ادامه از مسکو فرار کرد. 

وی افزود: «کسانی که درباره دلیل حضور ترکیه در لیبی می‌پرسند، از تاریخ و سیاست آگاهی ندارند، اگر ترکیه مداخله نکند، حفتر کودتاگر بر کل این کشور سلطه خواهد یافت».  

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم در قبال حوادث لیبی دست بسته بنشینیم، کسانی که این کشور را به خون و آتش آغشته‌اند، همزمان نسبت به ترکیه کینه‌توزی می‌کنند». 

وی گفت: «اگر حفتر به تجاوز و حمله مردم و دولت قانونی این کشور ادامه دهد، ما هیچ تردیدی نخواهیم  داشت که به حفتر درسی بدهیم». 

اردوغان افزود که دولت طرابلس در مذاکرات مسکو موضعی صلح آمیز و سازنده اتخاذ کرد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز