خبرگزاری کار ایران

از سرگیری موج اعتراض‌ها در لبنان/ مهلت ۲ روزه معترضان به دیاب برای تشکیل دولت

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۹۵

معترضان لبنانی امروز- سه‌شنبه- با از سرگیری اعتراض‌هایشان برخی مسیرها در بیروت را با آتش زدن لاستیک مسدود کرده و ورودی شهر طرابلس را بستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، معترضان لبنانی امروز- سه‌شنبه- با از سرگیری موج اعتراض‌هایشان برخی مسیرها در بیروت را با آتش زدن لاستیک مسدود کرده و ورودی شهر طرابلس را بستند.

معترضان با نامگذاری این هفته به «هفته خشم»، موج جدید اعتراض‌هایشان را که اخیرا با انتخاب «حسان دیاب»، نخست وزیر مکلف این کشور و حمله ارتش برای بازگشائی مسیرهای کشور فروکش کرده بود، آغاز کردند. 

معترضان همچنین درب برخی اداره‌های کل در مناطق مختلف لبنان را بستند. آنها به دیاب دو روز مهلت دادند تا دولت جدید را تشکیل دهد. 

«جوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان روز گذشته اعلام کرد: «عملیات ارتش در این مرحله  کار دقیق به ویژه در سایه بحران مستمر کشور است که با تنش‌ها در برخی مناطق همراه شده است». 

وی در ادامه افزود: «نحوه برخورد ارتش با شهروندان از این دیدگاه نهاد نظامی نشأت می‌گیرد که مردم حق تظاهرات و آزادی بیان دارند اما این موضوع بدان مفهوم نیست که با اخلالگران امنیتی و یا رفتارهای منافی اخلاق و یا هر عملیات مسدود کردن مسیرها تساهل و مسامحه می‌شود. روزی خواهد آمد که بگویم، ارتش، لبنان را نجات داد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز