خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند:

تلاش هکرهای روسی برای حمله به شرکت اوکراینی «بوریسما»

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۶۶۵

هکرهای روسی تلاش کردند به شرکت سوخت فسیلی اوکراینی بوریسما نفوذ کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی، به نقل از «کارشناسان» امنیت سایبری اعلام کردند که «هکرهای روسی» تلاش کردند به شرکت سوخت فسیلی اوکراینی بوریسما نفوذ کنند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که این حمله‌ها در نوامبر ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است؛ زمانی که بسیاری از رسانه‌های آمریکایی مشغول گزارش درباره «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰، اوکراین و استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده بودند. 

نیویورک تایمز به نقل از شرکت کالیفرنیایی «اریا ۱» گزارش داد که شماری از هکرها از این شرکت اوکراینی اطلاعات دزدیدند. عاملان این حمله با احداث صفحات ساختگی، صفحه ورود شرکت‌های فرعی بوریسما را شبیه‌سازی کردند. بنا به گزارش‌ها، هکرها این صفحات ساختگی را برای کارکنان بوریسما ارسال کردند تا بتوانند اطلاعات حقیقی آنها را به دست آورند. 

به گزارش نیویورک تایمز، هکرها توانستند کارمندان بوریسما را فریب داده و با به دست آوردن اطلاعات آنها به سرورهای این شرکت پتروشیمیایی دست پیدا کنند. اریا ۱ گزارش داده که این رمزدزدی «موفقیت‌آمیز بوده است»، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد. 

متخصصان امنیت سایبری گزارش داده‌اند که شیوه حمله به بوریسما مشابه حمله به کمیته ملی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ است. اریا ۱ گزارش داده که هکرهای روسی مسئول این حمله سایبری بوده‌اند.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز