خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل اعلام کرد:

بازگشت حق رأی لبنان در مجمع عمومی با پرداخت کامل حق اشتراک‌های لازم

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۵۵۰

سازمان ملل اعلام کرد که لبنان پس از پرداخت کامل بدهی‌هایش به این سازمان، حق رأی خود را در مجمع عمومی باز پس گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل روز گذشته- دوشنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که لبنان پس از پرداخت کامل بدهی‌ها به این سازمان، حق رأی خود را در مجمع عمومی باز پس گرفت.

دوجاریک اعلام کرد که لبنان این بدهی‌ها را اخیرا پرداخت کرده و به این وسیله حقوق کامل رأی را باز پس گرفته است. 

وی در ادامه افزود: «ما به طور کامل درک می‌کنیم که حوادث اخیر لبنان باعث چالش‌ها و مشکلاتی در سیستم بانکی این کشور شده است». 

دوجاریک به مبلغ پرداخت شده توسط لبنان یا این‌که میزان بدهی‌های این کشور چقدر بوده است، اشاره‌ای نکرد اما یک منبع دیپلماتیک گفت:‌ «لبنان مبلغ یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۶۶ دلار پرداخت کرده و این برای نخستین بار در تاریخ لبنان بوده که حق رأی آن در سازمان تعلیق شده است». 

«امل مدللی»، سفیر لبنان در سازمان ملل روز گذشته در توئیتی نوشت: «لبنان بدهی‌های خود را که متأثر از حواث اخیر کشور بود، پرداخت کرده و همه چیز به وضعیت عادی بازگشته است. لبنان همچنان به ماده ۱۹ پایبند است». 

بر اساس ماده ۱۹ منشور سازمان ملل، هر عضو این سازمان که در پرداخت حق اشتراک خود تأخیر کند، حق رأی در مجمع عمومی را ندارد و این در صورتی است که مبلغ بدهی برابر با ارزش حق اشتراک آن در دو سال گذشته یا بیشتر باشد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل  هفته گذشته با ارسال پیامی به مجمع عمومی اعلام کرد که لبنان باید ۴۵۹ هزار دلار برای بازگشت حق رأی خود بپردازد. 

سازمان ملل جمعه گذشته اعلام کرد که ۱۰ کشور از جمله لبنان که چند ماه است که از سقوط اقتصادی رنج می‌برند، حق رأی خود را به دلیل عدم پرداخت حق اشتراک لازم از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز