خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌های مردمی در لبنان پس از گذشت ۸۰ روز

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۷۹

اعتراض‌های مردمی لبنان روز گذشته -شنبه- برای هشتادمین روز متوالی در مناطق مختلف پایتخت و جنوب کشور در مخالفت با سرکوب و هر دولتی که با انتظارات مردم همگام نباشد، ادامه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، اعتراض‌های مردمی لبنان روز گذشته- شنبه- برای هشتادمین روز متوالی ادامه یافت و مردم با جریان سرکوب و هر دولتی که با انتظارات آنها هم‌سو نباشد، مخالفت کردند. 

ده‌ها تظاهر کننده عصر روز شنبه مقابل منزل «عماد عثمان»، مدیرکل نیروهای امنیت داخلی لبنان در منطقه «رأس النبع» در بیروت در اعتراض به آنچه سیاست سرکوب و ارعاب توسط دولت می‌دانند، تجمع کردند و همزمان، نیروهای امنیتی به صورت گسترده در اطراف منزل وی مستقر شدند. 

تظاهر کنندگان شعارهایی در دعوت به احترام به آزادی بیان و رفع سرکوب سر می‌دادند. 

همچنین ده‌ها تظاهر کننده در مقابل پارلمان لبنان در مرکز بیروت تجمع کرده و پلاکاردهایی در محکومیت روند تشکیل دولت حمل کردند. 

آنها همچنین شعارهایی علیه هر دولتی که با انتظارات تظاهرکنندگان همگام نباشد، سر دادند. 

فعالان جنبش مردمی در شهر «حاصبیا»، واقع در جنوب لبنان نیز با برگزاری راهپیمائی شعارهایی علیه وضعیت اقتصادی و معیشتی سر دادند. 

در شهر «صیدا» نیز فعالان جنبش مردمی با اعتصاب در مقابل شرکت برق در اعتراض به سهمیه‌بندی برق شعارهایی علیه قطع مداوم برق سر دادند. 

بر اساس این گزارش، تظاهرات در لبنان در تاریخ ۱۷ اکتبر آغاز شد و همچنان پس از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر موقت و انتصاب «حسان دیاب» به سمت نخست‌وزیری ادامه دارد. معترضان خواستار تشکیل دولت نجات تکنوکرات، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، کاهش سن رأی دادن به ۱۸ سال، بررسی اوضاع اقتصادی و بازپس‌گیری اموال غارت‌شده توسط مفسدان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز