خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

واشنگتن، بغداد را به محرومیت از دریافت درآمدهای نفتی تهدید کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۶۶

وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت آمریکا به عراق نسبت به امکان از دست دادن حساب بانکی حیاتی در صورت اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مسئولان عراقی گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا به مقام‌های بغداد هشدار داده که در صورت اقدام برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، امکان دستیابی به حساب بانکی در بانک مرکزی نیویورک را که شامل درآمدهای نفتی است از دست می‌دهد و این ضربه دردناکی برای اقتصاد شکننده عراق به شمار می‌رود. 

یکی از مسئولان عراقی تأکید کرد که این هشدار از طریق تماس تلفنی وزارت خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر موقت در چارچوب بررسی پرونده‌های شراکت نظامی و مالی و سیاسی بین واسنگتن و بغداد مطرح شده است. 

پارلمان عراق به دنبال ترور شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس و «أبومهدی المهندس»، ‌جانشین فرمانده حشدالشعبی، در تاریخ پنجم ژانویه تصمیم به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور و گرفت و هشدار مذکور نیز در همین راستا مطرح شده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این تصمیم به اعمال تحریم‌ها علیه عراق در صورت اصرار بغداد بر اخراج نیروهای این کشور تهدید کرد. 

عراق نیز مانند کشورهای دیگر دارای حساب دولتی در بانک مرکزی نیویورک به عنوان بخش مهمی از اداره امور مالی کشور از جمله درآمدهای نفتی است که عدم امکان دست یابی به این حساب موجب محدودیت این کشور در استفاده از این درآمدها و به تبع، ظهور بحران پولی در نظام مالی این کشور و کاهش منابع مهم اقتصادی می‌شود.

آمریکا پیش از این نیز دسترسی عراق به حساب مذکور به عنوان بخشی از اموالی که برای رفع نیازهای ایران استفاده می‌شود را به مدت هفت هفته مسدود کرد. 

وال استریت ژورنال نوشت که آثار احتمالی اقتصادی و مالی ناشی از اخراج نیروهای آمریکایی بار سنگینی بر دوش مسئولان عراقی است که به دنبال بررسی این موضوع بدون واکنش خشن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز