خبرگزاری کار ایران

بن والاس:

بریتانیا برای کاهش وابستگی نظامی به آمریکا تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۶۰

وزیر دفاع بریتانیا گفت که این کشور باید آماده باشد که بدون آمریکا، به‌عنوان هم‌پیمان اصلی خود، در جنگ‌ها شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اس‌بی‌اس،‌ «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا، گفت که این کشور باید آماده باشد که بدون آمریکا، به‌عنوان هم‌پیمان اصلی خود، در جنگ‌ها شرکت کند. 

والاس گفت که افزایش خروج آمریکا از نقش رهبری جهان تحت ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس کاخ سفید، بدان معناست که بریتانیا باید درباره برنامه‌ریزی‌های دفاعی خود تجدید نظر کند. 

وی در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفت که تصور خروج آمریکا از نقش بین‌المللی‌اش «مرا شب‌ها بیدار نگاه می‌دارد».

والاس افزود: «نگرانم که اگر آمریکا از نقش خود در رهبری دنیا کنار بکشد، چه خواهد شد. این هم برای جهان بد است و هم برای ما. برای بدترین چیز خود را آماده کرده‌ایم و امید به بهترین چیزها داریم».

وی در ادامه عنوان کرد که بریتانیا باید توانایی‌های جدیدی را ایجاد کند تا وابستگی کمتری به آمریکا داشته باشد.

والاس افزود: «در سال گذشته، شاهد این بودیم که آمریکا از سوریه خارج شد، بیانیه آمریکا درباره عراق را شاهد بودیم و همچنین ترامپ گفته که ناتو باید نقش بیشتری در خاورمیانه داشته باشد».

وی گفت: «این تصور که در سال ۲۰۱۰ داشتیم و براساس آن همیشه قرار بود بخشی از ائتلاف آمریکا باشیم دیگر موضوعیت چندانی ندارد. در زمینه اطلاعات و هوانوردی بسیار وابسته آمریکا هستیم. باید دامنه داشته‌هایمان را افزایش دهیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز