خبرگزاری کار ایران

جاستین ترودو:

در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی باید به عدالت برسیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۸۶

نخست‌وزیر کانادا طی نشستی خبری درباره حادثه سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی اوکراین سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، امروز -‌شنبه- طی نشستی خبری درباره حادثه سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی اوکراین سخنرانی کرد. 

وی در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: «باید در این رابطه به عدالت برسیم و پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم. کشورهای دیگری نیز شهروندانی داشته‌اند که در این حادثه کشته شده‌اند و ما تلاش داریم با کمک آن‌ها به عدالت درباره این حادثه فاجعه بار برسیم.»

ترودو در رابطه با نتایج این حادثه برای ایران گفت: «این‌ها پرسش‌هایی هستند که جامعه جهانی و کانادایی‌ها در پی آن هستند. ما در این زمینه در روزهای آینده کار می‌کنیم. در حال حاضر تلاش داریم از خانواده‌های قربانیان حمایت کرده و به حقیقت در این زمینه دست یابیم. درک بهتر از ماهیت حادثه و پس‌زمینه آن می‌تواند به این قضیه کمک کند و با این حال چنین حادثه‌ای قابل‌توجیه نیست.»  

وی افزود: «ایران باید به محققان ما اجازه دهد که در این زمینه در تهرات کار کنند. از طریق کانال‌های دیپلماتیک در این زمینه کار خواهیم کرد.»

نخست‌وزیر کانادا گفت: «این حادثه عامل شخصی و سیستماتیک داشته است. در هفته‌های آینده در این‌باره کار خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز