خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

اقدام ما علیه ایران در چارچوب قانون خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۹۶۳

وزیر خارجه آمریکا امروز -یکشنبه- از تهدیدهای رئیس‌جمهوری این کشور علیه ایران حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز -یکشنبه- با حمایت از تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور علیه ایران، گفت که هر اقدامی علیه این کشور در چارچوب قانون خواهد بود.

وی با دفاع از اقدام تروریستی آمریکا علیه «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران، ادامه داد: «آمریکایی‌ها بدانند که ما مردد نخواهیم بود. هر هدفی که به آن حمله شود، هدفی قانونی در راستای حفاظت از منافع ایالات متحده خواهد بود».

پمپئو طی یاوه‌گویی‌هایی مدعی شد که «کاملا روشن است که جهان اکنون امن‌تر است، چراکه قاسم سلیمانی دیگر روی زمین راه نمی‌رود».

ترامپ پیش از این در پیامی توئیتری با اعلام این‌که ایران جسورانه درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در انتقام به ترور سردار سلیمانی صحبت می‌کند، مدعی شد: «چنانچه ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا به ۵۲ پایگاه در داخل ایران (به نشانه ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم و سطح بالا است. این اهداف و خود ایران بسیار سریع و سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت».

این در حالی است که بر اساس یک قطعنامه سازمان ملل، هدف قرار دادن عمدی اماکن فرهنگی مصداق جنایت جنگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز