خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی در جلسه پارلمان عراق:

پیش از ترور سردار سلیمانی با او قرار داشتم/ اعتماد بین ما و آمریکا از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۹۲۸

نخست وزیر مستعفی عراق در جلسه فوق العاده پارلمان گفت که پیش از ترور فرمانده سپاه قدس با او قرار داشتم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «عادل عبدالمهدی»، نخست وزریر مستعفی عراق در آغاز جلسه اضطراری پارلمان عراق گفت: «آمریکا به ما گفت که برخی حملات علیه مواضع حشدالشعبی توسط اسرائیل صورت گرفته است.»

عبدالمهدی گفت: هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه دولت عراق در آسمان کشور به پرواز درآمدند.

وی تأکید کرد: اعتماد بین ما و آمریکا از بین رفته است زیرا ما خارج از محور تحریم­‌ها علیه ایران هستیم.

نخست وزیر عراق گفت: «من با سردار قاسم سلیمانی پیش از ترور او در فرودگاه بین المللی بغداد قرار داشتم تا وی پاسخ دولت ایران به نامه سعودی‌ها را به دست من برساند».

عبدالمهدی در ادامه سخنان خود در پارلمان گفت: «خروج نیروهای آمریکائی از کشور  به ویژه پس از تحولات اخیر و به نفع عراق خواهد بود».

وی گفت: «پارلمان در زمینه حضور نیروهای عراقی دو گزینه پیش رو دارد، نخست: پایان دادن به حضور نیروهای آمریکائی با اقدامات سریع و انجام مقدمات لازم و یا بازگشت به پیش نویس قانونی که پیش از روی کار اتمدن دولت فعلی مطرح بود و به حضور نیروهای خارجی در عراق محدود به آموزش نیروهای امنیتی عراق و کمک به کشور برای تعقیب عناصر تروریستی با نظارت و موافقت دولت عراق در هر تحرک زمینی و یا هوائی.

عبدالمهدی گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۸ باعث افزایش تنش بین دو طرف شد و درست ۱۰ روز پس از تشکیل دولت فعلی بسته نخست تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد.

نخست وزیر عراق در ادامه افزود که بغداد اعلام کرده بود در صف تحریم‌ها علیه ایران و دیگر کشورهای دوست قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ما هنگامی که خارج از دایره تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفتیم و با بسیاری از سیاست‌های واشنگتن داخل عراق موافقت نکردیم، احساس کردیم اعتماد بین عراق و آمریکا کاهش یافته است. ‎

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز