خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس قانون اخراج نظامیان آمریکایی از عراق منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۷۹۰

متن پیش‌نویس قانون اخراج اشغالگران آمریکایی که قرار است در پاسخ به عملیات تروریستی اخیر آمریکا در پارلمان عراق تصویب شود، منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم،‌ متن پیش‌نویس تهیه شده در پارلمان عراق که قرار است امروز در پاسخ به حمله تروریستی اخیر آمریکا و شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس و «أبومهدی المهندس»،‌ جانشین فرمانده حشدالشعبی تصویب شود،‌ منتشر شد. 

متن این پیش‌نویس به این شرح است: پارلمان در جلسه تاریخ پنجم ژانویه با استناد به حکم ۵۹ ماده ۲ و حکم ۱ ماده ۱۰۹ قانون اساسی  و با توجه به وظیفه ملی و نظارتی پارلمان به عنوان نماینده همه مردم عراق این تصمیم را صادر کرده است: 

۱- الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک ارائه شده به ائتلاف برای مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۶ و پایان عملیات نظامی و جنگی در عراق و تحقق پیروزی. دولت عراق باید برای پایان حضور همه نیروهای بیگانه در خاک این کشور و ممانعت از استفاده از فضای عراق به هر دلیلی عمل کند. 

۲- دولت عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح باید تعداد افراد فنی و آموزش‌دهندگان خارجی را که کشور به آنها نیاز داشته  و نیز اماکن حضور آنان، وظایفشان و مدت زمان دوره آنها را اعلام کند.

۳- دولت عراق از طریق وزارت خارجه باید به سازمان ملل و شورای امنیت علیه جنایت‌های آمریکا و نقض امنیت و حاکمیت کشور شکایت کند. 

۴- این قانون از زمان تصویب، اجرایی خواهد بود.

یک نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که این پیش‌نویس قطعی نبوده و همچنان به اصلاح و تغییر نیاز دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز