خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه:

برنامه‌ریزی‌ها برای ترور سردار سلیمانی پس از ۲۷ دسامبر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۲۱

عملیات ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی در عرض چندین روز سازماندهی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی، از سوی شمار اندکی از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و در عرض چندین روز سازماندهی شد. این خبر را خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه اعلام کرد. 

این سه منبع آگاه گزارش دادند که این برنامه‌ریزی‌ها پس از روز ۲۷ دسامبر و تایید این طرح از سوی ترامپ آغاز شد. این منابع گزارش دادند که حمله راکتی به یک پایگاه ارتش آمریکا در کرکوک جرقه این عملیات را زده است. 

به گزارش بلومبرگ، تیمی که مسئولیت برنامه‌ریزی برای این عملیات را برعهده داشت، شامل «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، «مایک پنس»، معاون ترامپ، «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی این کشور و «میک مولوانی»، رئیس کارکنان کاخ سفید می‌شد. این تیم اندکی پس از کریسمس، برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی را آغاز کرد. 

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ارتش این کشور به‌طور مستقیم تحرکات سردار سلیمانی را زیر نظر نداشت، بلکه در عوض این حمله در پی اطلاعات اولیه‌ای صورت گرفت که در پی آن گفته شده بود وی بناست در فرودگاه بین‌المللی بغداد حاضر شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز