خبرگزاری کار ایران

بیزینس اینسایدر گزارش داد؛

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷: پوتین تنها کسی است که می‌تواند ما را نابود کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۴۹

رئیس‌جمهوری آمریکا چند هفته پس از ورود به کاخ سفید از مشاور امنیت ملی‌اش انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه بیزینس اینسایدر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چند هفته پس از ورود به کاخ سفید از «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا و شماری از کارکنان عالی‌رتبه این کاخ به‌ دلیل آن‌که او را در جریان تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه قرار ندادند، به‌شدت انتقاد کرد.

جزئیات این واقعه را «پیتر برگن»، رورزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب جدیدش با نام «ترامپ و ژنرال‌هایش:  بهای آشوب» منتشر کرده است. در این کتاب آمده است که این اتفاق در تاریخ ۲۷ ژانویه سال ۲۰۱۷ روی داده است.

در آن زمان، ترامپ میزبان «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین بریتانیا بود. در جریان ناهار کاری، می از ترامپ پرسید که آیا با پوتین حرف زده است یا نه. ترامپ نیز در پاسخ گفت که هنوز با همتای روس خود صحبت نکرده است.

فلین در واکنش به ترامپ گفت: «قربان، در حال برنامه‌ریزی برای این مکالمه هستیم. رئیس‌جمهور پوتین چند روز پیش زنگ زد، اما هنوز نتوانسته‌ایم زمانی را برای این گفت‌وگوی تلفنی تنظیم کنیم.»

به گفته برگن، ترامپ با شنیدن این حرف عصبانی شد و به فلین پرخاش کرد: «شوخی‌ات گرفته؟ ولادیمیر پوتین سعی کرده به من زنگ بزند و تو مرا در جریان نگذاشته‌ای؟ چی فکر می‌کردی؟»

فلین در پاسخ گفت: «خب، قربان، خیلی‌ها تلاش دارند با شما تلفنی صحبت کنند و ما تلاش داریم برای هر کدام زمانی را مشخص کنیم».

در این کتاب آمده که ترامپ پوتین را «تنها فردی روی کره زمین که می‌تواند آمریکا را نابود کند» خوانده است. بر اساس سطور کتاب مذکور، ترامپ در پاسخ به حرف‌های مشاور امنیت ملی پیشینش گفت: «چرا چرند می‌گویی؟ چطور ممکن است ولادیمیر پوتین به من زنگ زده باشد و تو او را به من وصل نکره باشی؟ معلوم نیست شماها دارید چه می‌کنید!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز