خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان عراق:

عملیات ترور نقض حاکمیت عراق است/ هر عملیاتی باید با موافقت دولت صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۸۷۸

رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که عملیات ترور در فرودگاه بین‌المللی بغداد نقض حاکمیت کشور است و هر عملیاتی باید با موافقت دولت عراق صورت گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق امروز -جمعه- با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد:‌ «با اندوه و تأثر فراوان خبر شهادت ابومهدی المهندس و معاونانش را که نقش بارزی در نبردهای آزادسازی سرزمین عراق داشته دریافت کردیم».

حلبوسی در ادامه افزود: «حوادث فرودگاه بین المللی بغداد  و ترور یک فرمانده نهاد نظامی عراق نقض آشکار حاکمیت کشور و نقض قوانین بین المللی است  حال آنکه هر نوع عملیات نظامی و امینتی در اراضی عراق باید با موافقت دولت عراق صورت گیرد».

وی تأکید کرد که ما از دولت می­‌خواهیم در این شرایط حساس تدابیر و اقدامات سیاسی و قانونی لازم را برای توقف چنین تجاوزهایی اتخاذ کند.

حلبوسی در ادامه افزود:‌ «همزمان با محکوم کردن این نقض آشکار و هشدار نسبت به پیامدهای آن علیه صلح در عراق و منطقه، همه را به خویشتن داری و خردورزی و اتحاد و مقابله با چالش‌­ها و دور کردن عراق از صحنه جنگ و درگیری منطقه‌­ای و بین‌المللی دعوت می­‌کنیم.»

رئیس پارلمان عراق همچنین به مردم عراق و سازمان حشدالشعبی و نیز جمهوری اسلامی ایران برای شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تسلیت گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز