خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور عراق:

تلاش برای آرام کردن اوضاع ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۶۴۰

وزیر کشور عراق اعلام کرد که تلاش ها برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به اعتصاب معترضان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، «یاسین الیاسری»، وزیر کشور عراق از مقابل سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به اعتصاب معترضان ادامه دارد.  

در همین حال، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با انتشار بیانیه‌ای از همه تظاهر کنندگان عراقی خواست که فورا سفارت آمریکا در بغداد را ترک کنند.   

عبدالمهدی تأکید کرده است که هر نوع تجاوز و یا حمله‌ای به سفارت‌ها و دفاتر نمایندگی در بغداد با برخورد جدی و قاطع نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و مورد پیگرد شدید قانونی قرار خواهد گرفت.

وی در این بیانیه اعلام کرده است: «حمله آمریکا به واحدهای نظامی ما از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شده و دولت سلسله تدابیر و اقدام‌های لازم را برای بررسی این وضعیت به منظور حفظ حاکمیت عراق و امینت شهروندان اتخاذ کرده است». 

عبدالمهدی در ادامه افزوده است: «مراسم با شکوه تشییع شهدا بخشی از وفاداری به خون‌های مطهر و گرانبها است اما باید از تجاوز به ساختمان‌های سفارتخانه‌ها که مسئولیت حفاظت و تأمین امینت آنها بر عهده دولت عراق است، اجتناب شود». 

تشییع کنندگان شهدای حشد الشعبی صبح امروز- سه شنبه- در اعتراض به بمباران آمریکا علیه مواضع گردان‌های حزب‌الله این کشور  وارد منطقه سبز بغداد شدند و پرچم‌های عراق و حشد الشعبی را به اهتزاز درآوردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز