خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل نیروهای مسلح لهستان:

ورشو به دنبال دستیابی به جنگنده‌های آمریکا برای مقابله با روسیه است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۴۷

لهستان به استفاده از تانک‌های «تی-۷۲» به‌رغم قصد این کشور برای خلع سلاح روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ریموند اندرژیچاک» فرمانده نیروهای مسلح لهستان گفت که لهستان گرچه قصد خلع سلاح‌های ساخت شوروی را دارد، اما همچنان به استفاده از تانک‌های «تی- ۷۲» که ۵۰۰ فروند از آن را در اختیار دارد،‌ ادامه خواهد داد.

لهستان پس از پیوستن به پیمان ناتو به فرماندهی آمریکا از قصد خود برای کنار گذاشتن سلاح‌های ساخت شوروی غیر از تانک‌های تی- ۷۲ خبر داد. 

از جمله سلاح‌های ساخت شوروی که لهستان استفاده از آنها را متوقف می‌کند،‌ جنگنده‌های «میگ- ۲۹» و «سو- ۲۲» هستند و برای آنها جایگزینی‌هایی چون جنگنده‌های اف- ۳۵ آمریکا در نظر گرفته شده است. 

فرمانده کل نیروهای مسلح لهستان گفت که این کشور تانک‌های تی- ۷۲ را حفظ می‌کند و به دنبال دستیابی به جنگنده‌های آمریکا برای مقابله با روسیه است.

وی ابراز امیدواری کرد که لهستان پل اصلی آمریکا برای استقرار نیروها علیه روسیه باشد. 

این تانک‌ها در شوروی سابق ساخته شده و لهستان هنگامی که عضو پیمان ورشو به ریاست شوروی بود، به بسیاری از سلاح‌های ساخت این کشور دست پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز