خبرگزاری کار ایران

چاک شومر:

مقام‌های کلیدی دولت ترامپ باید احضار شوند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۳۰

رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا خواستار احضار مقام‌های کلیدی دولت‌آمریکا در جلسه استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا، روز گذشته -‌دوشنبه- بار دیگر خواستار احضار مقام‌های کلیدی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده در جلسه دادگاه استیضاحش شد. این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارشی درباره بلوکه شدن کمک ۴۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین منتشر کرده بود.

وی گفت: «ساده بگویم،‌ در مبارزه‌ای که برای دست یافتن به مدارک و شاهدان در جلسه دادگاه سنا پیش گرفته‌ایم، این اطلاعات جدید قواعد بازی را تغییر می‌دهند».

بنا به گزارش این روزنامه، به‌رغم درخواست‌های «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا و همچنین وزرای خارجه و دفاع، ترامپ حاضر نشده این کمک‌های نظامی را آزاد کند. 

شومر در این رابطه افزود: «آنچه این گزارش جدید نشان می‌دهد، این است که تمامی شاهدهایی که درخواست حضورشان را در سنا داده بودیم،‌ در این ماجرا دخیل بوده و از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای قطع کمک‌ها به منظور رسیدن به سود شخصی آگاه بوده‌اند».

وی افزود: «هنگامی که این موارد جدید را با انتشار ایمیل‌های "مایکل دافی" مقام ارشد دفتر مدیریت و بودجه مقایسه می‌کنید، اهمیت تصمیم دموکرات‌های سنا برای ارائه این مدارک و همچنین حضور شاهدان طی جلسه استیضاح دوچندان می‌شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز