خبرگزاری کار ایران

عادل عبدالمهدی:

فرصت آگاه کردن حشدالشعبی از تصمیم آمریکا برای حمله، پیدا نشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۳۸

نخست‌وزیر مستعفی عراق روز گذشته -دوشنبه-تأکید کرد که وزیر دفاع آمریکا چند ساعت پیش از حمله به مواضع حشد الشعبی، وی را در جریان این حمله قرار داده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق روز گذشته- دوشنبه- در جلسه کابینه گفت: «مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پس از حادثه پایگاه کی وان در ساعت یک ربع به هفت به وقت محلی با من تماس گرفت». 

عبدالمهدی در ادامه افزود:‌ «اسپر گفت که آمریکا به پایگاه‌های حزب‌الله حمله خواهد کرد و این اتفاق چند ساعت دیگر رخ خواهد داد، من به او گفتم این موضوعی خطرناک و تنش زاست و باید در این باره با یکدیگر رایزنی کنیم، تحقیقات در جریان است و مشخص نیست چه گروهی این حمله را انجام داده است».

وی تأکید کرد: «من به اسپر گفتم که این موضوع خطرناک است اما او گفت، تصمیم گرفته شده و من آن را اعلام می‌کنم».

نخست‌وزیر مستعفی عراق توضیح داد: «ما تلاش کردیم که به فرماندهان امنیتی و حشدالشعبی اعلام کنیم که حمله‌ای در راه است». 

وی گفت: «حمله مذکور با دو هواپیما به مواضع دو تیپ ۴۵ و ۴۶ حشدالشعبی صورت گرفت». 

عبدالمهدی در این جلسه حمله آمریکا به نیروهای حشدالشعبی در شهر قائم را تجاوزی خطرناک و گناهکارانه خواند که پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز