خبرگزاری کار ایران

ائتلاف سائرون عراق:

حیدر العبادی عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۳۲

ائتلاف سائرون عراق امروز -دوشنبه- اظهارات رئیس ائتلاف «النصر» را تأسف‌آور توصیف کرد و دلیل آن را عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف سائرون عراق امروز -دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف «النصر» درباره تشکیل دولت تأکید کرد: «اظهارات تأسف‌آور و غیر مسئولانه حیدر العبادی درباره تشکیل دولت و اتهام به ائتلاف سائرون بر اساس ادعاهای نادرست و دور از واقعیت را شنیدیم، وی تلاش دارد افکار عمومی را از حقایق منحرف کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «العبادی برخلاف ادعایش عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را دارد. برای وی بهتر بود که عاقلانه‌تر و سنگین‌تر رفتار کند به ویژه اینکه تجربه قدرت را داشته و از جزئیات اداره یک کشور آگاه است». 

ائتلاف سائرون اعلام کرد: «ما از العبادی انتظار داشتیم که درباره ۱۵ سال عمر سپری شده کشور سخن بگوید و تصریح کند که کدام گروه، دولت را دوشیده و استخوان‌هایش را در هم خرد کرده و باعث گسترش فساد، فقر و عدم خدمت‌رسانی به‌رغم بودجه‌های کلان شده و عراق را به لبه پرتگاه کشانده است». 

در این بیانیه تأکید شده است: «گفتار پریشانی که سالخوردگان سیاسی از آن آگاه هستند، ما را از پروژه اصلاحات ما باز نمی‌دارد و هیچ توجهی به خرافه‌های جادوگران و ورشکستگان سیاسی و اجتماعی نخواهیم کرد. اتهام‌های باطل و دروغ‌های سخیف علیه ما چیز جدیدی نیست». 

حیدر العبادی روز گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر،‌ رهبر جریان صدر، دولت نخست‌وزیر مستعفی را دوشیده و صدر، عبدالمهدی را از بین سه اسم مطرح برای نخست‌وزیری انتخاب کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز