خبرگزاری کار ایران

موافقت طالبان با آتش‌بس موقت در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۹۰

گروه طالبان با آتش‌بس موقت در افغانستان موافقت کرد که می‌تواند دریچه‌ای برای امضای توافق صلح با آمریکا باشد.

به گزارش آمریکا به نقل از آسوشیتد ‌رس، گروه طالبان با آتش‌بس موقت در افغانستان موافقت کرد که می‌تواند مقدمه‌ای برای امضای توافق صلح با آمریکا باشد. 

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ مقام‌های این گروه اعلام کرده‌اند که شورای حاکم طالبان با آتش‌بس موقت در افغانستان موافقت کرده است اما اشاره‌ای به زمان آغاز آتش‌بس نشده است. 

واشنگتن پیش از امضای هر نوع توافق صلح که مبتنی بر اجازه به آمریکا برای بازگرداندن نیروهایش از افغانستان به کشور خود و پایان درگیری نظامی ۱۸ ساله است،‌ خواستار آتش‌بس شده است.  

آمریکا هر توافقی را به تعهد طالبان برای عدم استفاده از افغانستان به عنوان پایگاهی برای گروه‌های تروریستی مشروط می‌داند. 

همچنین مدت زمان آتش‌بس یا زمان آغاز آن مشخص نشده اما پیشنهاد شده که به مدت ۱۰ روز ادامه یابد.

آسوشتیدپرس تأکید کرد که چهار نفر از اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان به مدت یک هفته با شورای حاکم این گروه پیش از توافق آتش‌بس موقت نشست داشته‌اند. 

تیم مذاکره کننده طالبان به دفتر سیاسی خود در قطر بازگشته‌اند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ هفتم سپتامبر گذشته به دنبال کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله مسلحانه به کابل مذاکره مستقیم با گروه طالبان را در آستانه اعلام رسمی امضای توافق صلح جامع در افغانستان متوقف کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز