خبرگزاری کار ایران

نیچروان بارزانی:

رئیس‌جمهوری عراق برخلاف اصول قانون اساسی تحت فشار است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۱۱

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز- شنبه- تأکید کرد که رئیس‌جمهوری این کشور برخلاف مکانیزم‌ها و اصول قانون اساسی تحت فشار است.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «اوضاع و تحولات کشور را که از بحرانی عمیق رنج می‌برد، از نزدیک و با نگرانی شدید پی گیری می‌کنم،‌ عدم ثبات و پیچیده‌تر شدن اوضاع، کشور را به سمت سرنوشتی مبهم و مجهول سوق می‌دهد. بنابراین وظیفه همه است که در شرایط موجود با تفاهم و روحیه ملی و مسئولیت‌پذیری به دور از فشارهای سیاسی برای عبور از این مرحله بر اساس قانون همکاری کنند». 

بارزانی در ادامه افزود: «در موضوع تکلیف نخست‌وزیر آینده به نظر می‌رسد که برهم صالح، رئیس جمهوری برخلاف مکانیزم‌ها و اصول قانون اساسی تحت فشار شدید است».

وی تأکید کرد که هر راه حلی باید مبتنی بر قانون اساسی و بر اساس ساختارهای قانونی باشد. 

رئیس اقلیم کردستان عراق توضیح داد که انتخاب یک نامزد ملی و غیر جنجالی برای نخست‌وزیری مورد قبول نیروهای اثر گذار است و باید خواسته‌های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان و اوضاع و منافع کشور هنگام انتخاب این شخصیت در نظر گرفته شده و به دولت آینده برای عبور از مرحله انتقالی آینده و برگزاری انتخابات جدید کمک شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز