خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمان عراق:

سخنان صالح به رئیس پارلمان، بیان موضع بود نه درخواست رسمی استعفا

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۹۹

معاون رئیس پارلمان عراق روز گذشته- جمعه- تأکید کرد که نامه رئیس جمهوری به رئیس پارلمان بیان موضع برای اولویت بخشی به منطق و زبان عقل بود نه درخواست رسمی استعفا.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «بشیر الحداد» معاون رئیس پارلمان عراق روز گذشته- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که سران سیاسی و رؤسای تشکل‌ها و احزاب ملی باید با «برهم صالح» رئیس‌جمهوری برای تعیین نامزد نخست‌وزیری از فراکسیون اکثریت بر اساس داده‌های مرحله کنونی و ادامه تظاهرات مردمی در بغداد و تعدادی از استان‌ها همکاری کنند.

الحداد در این بیانیه بر لزوم مقبولیت نامزد نخست‌وزیری نزدم توده مردم بر اساس توافق سیاسی و منافع عالی ملی کشور به ویژه با توجه به شرایط فعلی و بحران سیاسی موجود تأکید کرد. 

وی در ادامه افزود: «نامه رئیس‌جمهوری به رئیس پارلمان در حقیقت بیان موضع بود نه درخواست رسمی استعفا، آنچه که صالح در نامه خود بیان کرد، شرحی از فشارهای اعمال‌شده و آمادگی برای استعفا به دلیل خفقان سیاسی و عدم توافق بر سر نامزد نخست‌وزیری است که بحران حقیقی پیچیده در صحنه سیاسی به شمار می‌رود». 

الحداد با تأکید بر اینکه اگر رئیس‌جمهوری درخواست رسمی استعفا را ارائه دهد، بر اساس ماده ۷۵ قانون اساسی بررسی خواهد شد، از همه خواست که منطق و زبان عقل و خردورزی را برای دور کردن کشور از مشکلات و مصائب بیشتر در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز