خبرگزاری کار ایران

بثینه شعبان:

قانون قیصر، راهبرد فشار حداکثری بر سوریه و متحدانش است

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۵۶۹

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری سوریه تاکید کرد که قانون قیصر بخشی از جنگ روانی علیه ملت سوریه است و دولت آمریکا گمان می‌کند که دمشق با اعمال فشار حداکثری امتیاز داده و تصمیم گیری سیاسی خود را در گرو این موضوع خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «بثینه شعبان»، مشاور سیاسی و اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری سوریه، در گفتوگو با این شبکه تصریح کرد: «شخصیت قیصر که قانون آمریکا  به آن استناد می‌کند، درست مانند ادعای حمله شیمیایی و موضوع کلاه‌سفیدها و نظایر آن‌ها ساختگی است.»

شعبان تأکید کرد: «قانون قیصر یک قانون مجرمانه و ظالمانه و مرحله دیگری از سریال فشار بر سوریه است که از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده اما دمشق به شدت با آن مقابله خواهد کرد.» 

وی در ادامه توضیح داد که قانون قیصر هرگز بر اقتصاد سوریه تاثیر منفی نخواهد گذاشت، دمشق به مقابله با چالش‌ها عادت کرده و به عنوان مثال، تعداد کارخانه‌های تولید دارو در سال‌های گذشته افزایش یافته است. 

مشاور سیاسی و اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری سوریه تاکید کرد: «قانون قیصر  با چیز جدید علیه سوریه همراه نیست،‌ بلکه بخشی از جنگ روانی علیه ملت سوریه است و دولت آمریکا گمان می‌کند که دمشق با اعمال فشار حداکثری امتیاز داده و تصمیم‌گیری سیاسی خود را در گرو این موضوع خواهد گذاشت.»

وی در ادامه افزود: «این قانون مشمول روسیه و ایران نیز می‌شود و بنا بر این، دمشق با متحدان خود برای مقابله با فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا هماهنگ بوده  و آن‌ها اقدامات خاصی برای دور زدن این قانون دارند.» شعبان تأکید کرد که رابطه‌ای بین قانون قیصر و راهبرد فشار حداکثری علیه ایران و تحولات در عراق و لبنان وجود دارد.

شعبان درباره تحولات لبنان گفت: «وقایع جاری لبنان ، بر سوریه تاثیر منفی می‌گذارد و  بحران اقتصادی در لبنان تاثیر منفی بر سوریه برجای گذاشته است.»

مشاور سیاسی و اطلاعرسانی ریاست‌جمهوری سوریه از سوی دیگر تأکید کرد که «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق، تابع آمریکا نبود بلکه علیه آمریکا ایستاد. 

وی یادآور شد که عبدالمهدی با چین چندین توافقنامه امضا کرد، گذرگاه البوکمال بین عراق و سوریه را بازگشایی کرد و با طرح معامله قرن مخالفت کرد و به همین دلیل نزد واشنگتن مطرود شد. 

شعبان درباره احیای روابط عربستان و سوریه گفت: «این موضوع هنوز به صورت جدی دنبال نشده و در حد حرف باقی مانده است». 

قانون قیصر قانونی است که کنگره آمریکا در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۱۶ با اکثریت آرا برای اعمال تحریم‌های جدید بر حامیان مالی، فناوری و میدانی سوریه تصویب کرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز