خبرگزاری کار ایران

میشل عون: امیدواریم تشکیل دولت عیدی مردم در آغاز سال جدید باشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۷۵

رئیس جمهوری لبنان پس از دیدار با رهبر مسیحیان مارونی این کشور ابراز امیدواری کرد که لبنان از بحران خارج شود و تشکیل دولت، عیدی مردم همزمان با آغاز سال جدید میلادی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان پس از دیدار با «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان در آستانه عید میلاد مسیح (ع) ابراز امیدواری کرد که این کشور از بحران خارج شود و تشکیل دولت عیدی به مردم در آغاز سال جدید باشد.

عون در پاسخ به «سعد الحریری»، نخست‌وزیر موقت گفت: «فرض کنیم که جبران باسیل، وزیر خارجه در دولت موقت کسی باشد که دولت تشکیل می­‌دهد، آیا این حق او نیست؟ آیا او رئیس فراکسیون اکثریت در پارلمان نیست؟ اما در حقیقت کسی که دولت تشکیل می­‌دهد، باسیل نیست».

وی تأکید کرد که دولت را دولت حزب‌الله خواندن اشتباه است، من معتقد هستم که دولت، دولت متخصصان خواهد بود و این نحوه تشکیل دولت است که رنگ و ساختار آن را تعیین می­‌کند، نه تکلیف نخست‌وزیر».

رئیس جمهوری لبنان در پایان افزود:‌ «ما ۱۰۰ روز منتظر الحریری ماندیم و بحران تکلیف نخست‌وزیر را بر اساس آنچه من می­‌خواهم یا نمی­‌خواهم، حل نکردیم و ما این چنین دولت تشکیل نمی­‌دهیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز