خبرگزاری کار ایران

در آستانه انتخابات حزب لیکود صورت گرفت؛

رقابت نتانیاهو و سعر برای جلب حمایت شهرک‌نشینان

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۵۷

دو نامزد تصدی ریاست حزب راست‌گرای لیکود، ساعاتی پیش از پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی خود برای دلجویی و جلب حمایت شهرک‌نشینان رقابت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه یدیعوت آحارنوت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رقیبش «گیدئون سعر»، برای انتخابات ریاست حزب  لیکود امروز- چهارشنبه- ساعاتی پیش از پایان مهلت تبلیغات و در آستانه برگزاری انتخابات درون‌حزبی، در دلجوئی و اهتمام به شهرک‌نشینان با یکدیگر رقابت کردند. 

یدیعوت آحارنوت نوشت که نتانیاهو و سعر درست یک روز پس از آنکه «یوسی دجان»، رئیس شورای منطقه‌ای شومرون (که شامل ۳۴ شهرک در کرانه باختری شمال اشغالی است)، خواستار رای‌گیری آزاد شد، اهتمام ویژه‌ای به جمعیت شهر‌ک‌نشینان نشان دادند و با انتشار ویدئوهایی تلاش کردند که به قلب آنها راه یابند.

نتانیاهو در ویدئوی منتشر شده خطاب به شهرک‌نشینان گفت: «ما در صدد جلب اعتراف آمریکا به حاکمیت اسرائیل بر دره رود اردن و همه شهرک‌ها هستیم چه در داخل یا خارج از تشکل‌های شهرک‌نشینی! این موضوع برای ما قابل دسترس است و من تنها کسی هستم که می‌توانم آن را تحقق بخشم».

در مقابل، سعر نیز به شهرک‌نشینان گفت: «برای امنیت آینده شهرک‌ها تلاش کرده و الخان الاحمر (مجتمع بادیه‌نشین فلسطینی در شرق قدس) را تخلیه و قانون اسرائیل را بر شهرک‌ها در مناطق یهودا و سامره در کرانه باختری اعمال خواهم کرد». 

نتانیاهو و سعر عصر روز گذشته به برگزاری کنفرانس‌های سیاسی و دیدار با فعالان حزب لیکود ادامه دادند. 

نتانیاهو در مناطق «اشدود» و «کریات ملاخی» و «الخضیره» و سعر در «قریه المغار» و قدس اشغالی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. 

سران حزب لیکود طی چند روز گذشته از سعر به دلیل ورود به رقابت با نتانیاهو به شدت انتقاد کرده و وی  را خادم حزب چپ دانستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز