خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس‌جمهوری لبنان با نخست‌وزیر مکلف در کاخ بعبدا

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۸۲

رئیس‌جمهوری لبنان با نخست وزیر مکلف برای تشکیل دولت در کاخ بعبدا دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان روز گذشته -سه‌شنبه- با «حسان دیاب» نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت دیدار کرد.

برخی رسانه‌های لبنان اعلام کردند که حالتی از اختلاف بین دیاب و گروه سیاسی که وی را برای تشکیل دولت تعیین کردند، بر سر ساختار دولت جدید وجود دارد به گونه‌ای که حزب‌الله و جنبش امل بر تشکیل دولتی از متخصصان و نیروهای سیاسی (تکنو- سیاسی) اصرار دارند، اما دیاب تصریح می‌کند که دولتی متخصص و کاملا مستقل تشکیل خواهد داد. 

رسانه‌های لبنان از احتمال دیدار دیاب با عون برای ابلاغ دیدگاهش و پایه‌های تشکیل دولت با توجه نتایج رایزنی‌های چند جانبه خود با نمایندگان پارلمان، احزاب و نیروهای سیاسی خبر داده بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم سیاسی که دیاب را مکلف کرده،‌ خواهان تسلط بر برخی وزاتخانه‌هاست و برخی طرف‌ها از بین این نیروها آماده عقب‌نشینی از برخی وزارتخانه‌ها نیستند.

روزنامه‌ها به نقل از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نوشتند که تشکیل دولتی متشکل از یک گرایش، مشکلی ندارد و نخست‌وزیر باید برای مشارکت همه تشکل‌های سیاسی در دولت بدون حتی یک استثنا تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز