خبرگزاری کار ایران

اذعان ارتش اسرائیل به ارتکاب خطای منتج به شهادت خانواده فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۶۴

ارتش اسرائیل روز گذشته- سه شنبه- اعلام کرد که حمله به یک هدف در نوار غزه بر اثر برآورد اشتباه نسبت به بروز خطر احتمالی موجب کشته شدن ۹ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه «دیر البلج» شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل روز گذشته- سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به یک هدف در نوار غزه بر اثر برآورد اشتباه نسبت به بروز خطر احتمالی موجب کشته شدن ۹ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه «دیر البلج» شد.

این حمله هوایی در تاریخ ۱۴ نوامبر منزل «رسمی أبو ملحوس» شهروند فلسطینی را که اسرائیل به عنوان یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی قلمداد کرده بود، مورد هدف قرار داد و در این حمله أبو ملحوس به همراه هشت نفر از اعضای خانواده‌اش از جمله پنج کودک به شهادت رسیدند.

بیانیه صادر شده از سوی ارتش اسرائیل اعلام کرده است که اطلاعات دریافتی پیش از حمله تأکید کرده بود که منزل أبو ملحوس به عنوان مجموعه نظامی وابسته به جنبش جهاد اسلامی است.

ارتش  رژیم صهیونیستی همچنین بلافاصله اعلام کرد: «به رغم فعالیت نظامی، این مجموعه بسته نبوده و شهروندان در آنجا حضور داشتند».

ارتش اسرائیل مدعی شده که برای کاهش تکرار حوادث مشابه مخالف قوانین، از این حادثه درس‌هایی خواهد گرفت و برای کاهش آسیب‌های وارده به غیر نظامیان تلاش خواهد کرد. 

ارتش اسرائیل در این بیانیه، با این ادعا که حماس مواضع نظامی خود را در قلب تجمع‌های مسکونی قرار داده است، مسئولیت حادثه را متوجه این جنبش کرد.

تنش موجود پس از ترور «بهاء أبواعطا» یکی از فرماندهان حماس در تاریخ ۱۲ نوامبر شدت یافت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز