خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن‌های کریسمس در عربستان برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۱۸

برای نخستین بار در تاریخ عربستان سعودی جشن‌های آغاز سال نوی میلادی معروف به کریسمس در این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری مصر العربیه، عربستان سعودی برای نخستین بار در طول تاریخ خود جشن‌های آغاز سال نوی میلادی موسوم به کریسمس برگزار می‌کند. 

عربستان در حالی که هنوز علمای دینی مخالف برگزاری جشن‌های کریسمس بین مسلمانان هستند، آماده برگزاری این جشن‌های سالانه می‌شود. 

اخیرا حساب کاربری «کلندر سعودی» ویژه فعالیت‌های هنری در عربستان در توئیتر روز گذشته- دوشنبه- از تصمیم برای برگزاری فعالیت‌های ویژه سال نوی میلادی خبر داد. 

در این توئیت آمده است: «مراسم جشن در تاریخ ۳۱ دسامبر به طور خاص در شهر «ملهم» برگزار خواهند شد». 

دی این خبر آمده است: ‌«شب آغاز سال میلادی در ریاض با فعالیت‌ها و غافلگیری‌های بسیاری از جمله شمارش معکوس برای سال جدید ۲۰۲۰، نمایش زنده، موسیقی و نیز فعالیت‌های دیگر همراه خواهد بود».

«ترکی آل الشیخ»، رئیس سازمان سرگرمی و تفریح عربستان پیش از این بدون اشاره به مراسم جشن‌های آغاز سال نوی میلادی اعلام کرده بود که منطقه «بولیوارد»،‌ مقر فعالیت‌های اصلی ریاض در آستان پایان سال جاری میلادی با پوشش جدیدی ظاهر خواهد شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متعدد و گوناگونی به خبر برگزاری جشن‌ها نشان دادند به گونه‌ای که عده‌ای درباره بلیط‌های موجود و نحوه رزرو آنها سوال کردند در حالی که برخی دیگر از چنین تغییر بزرگی در عربستان  ابراز شگفتی کردند. 

عربستان سال گذشته مانع ورود درخت کریسمس طی مراسم جشن‌های پایان سال به این کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز