خبرگزاری کار ایران

لغو جلسه کابینه اسرائیل درباره الحاق دره رود اردن از بیم دیوان لاهه

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۶۶

جلسه کابینه اسرائیل که قرار بود عملیات الحاق منطقه دره رود اردن را بررسی کند، از ترس دیوان بین‌المللی کیفری لغو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه یدیعوت آحارنوت امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که جلسه‌ای که قرار بود هفته گذشته برای بررسی موضوع الحاق دره رود اردن برگزار شود‌، از ترس تشدید تقابل بین اسرائیل و دیوان بین‌المللی کیفری لغو شد. 

این جلسه چند ساعت پیش از زمان برگزاری آن درست زمانی که گزارش‌هایی درباره احتمال بسیار بالای اقدام «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری برای انتشار نتایج تحقیقات اولیه خود منتشر شده بود، لغو شد. 

یدیعوت آحارنوت نوشت که قرار بود این جلسه به ریاست «رونین پرتز» مدیر اجرایی دفتر نخست‌وزیر برگزار شود و از هر وزارتخانه سه نماینده در آن حضور داشته باشد.

فاتو بنسودا جمعه گذشته اعلام کرده بود که در نظر دارد تحقیق درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در اراضی فلسطین را آغاز کند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی نه تنها روند شهرک‌سازی‌ها را متوقف نکره بلکه قصد دارد بخش‌های دیگری از جمله دره رود اردن را نیز به بخش‌های تحت سیطره خود اضافه کند. 

یدیعوت آحارنوت به نقل از برخی منابع آگاه اسرائیلی اعلام کرد که تصمیم بنسودا موجب بسته شدن جدی پرونده الحاق دره رود اردن خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز