خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان لبنان:

سعد الحریری با دست پس می‌‌زند و با پا پیش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۱۸

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که تا لحظه آخر تلاش کردیم نخست‌وزیر موقت را برای پذیرش تکلیف قانع کنیم اما وی بر اساس قاعده با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان از «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف خواست که با همه تشکل‌های سیاسی که نباید تلاشی برای مشارکت در دولت داشته باشند، تماس بگیرد و اگر توافقی حاصل نشد، این موضوع به عهده خود آنهاست. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه وی در این زمینه که تشکیل دولتی متشکل از یک گرایش مشکلی ندارد، گفت: «در همه کشورها چنین دولت‌هایی تشکیل می‌شود. چه مشکلی وجود دارد که وزرا همزمان هم متخصص و هم حزبی باشند، چنانکه در سراسر جهان وجود دارد؟».  

بری با تأکید بر آمادگی خود برای ارائه حمایت همه‌جانبه از نخست‌وزیر مکلف برای موفقیت در مأموریت خود خاطرنشان کرد: «تسهیلاتی که تاکنون برای وی فراهم کرده‌ایم، بسیار عالی است. ما برای ارائه تسهیلات بیشتر نیز آماده هستیم،‌ چرا که ما در حال حاضر نیاز داریم دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود تا بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای آن برطرف شود». 

بری با اشاره به اینکه پیش از این دو جنبش «امل» و «حزب الله» همه تسهیلات لازم را برای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر موقت فراهم کرده و برای تشکیل دولت جدید در برابر وی انعطاف بسیار نشان دادند، گفت: «به الحریری پیشنهاد شد که دولتی متشکل از ۲۴ وزیر شامل ‌۱۸ عضو تکنوکرات و فقط شش عضو سیاسی تشکیل دهد،‌ ما تا لحظه اخر تلاش کردیم تا وی را برای پذیرش نخست‌وزیری ترغیب کنیم. اما او به ویژه پس از عدم حمایت حزب «القوات اللبنانیه» بر مخالفت خود اصرار کرد. 

بری با ابراز تعجب از تحرکات اعتراض‌آمیز طرفداران الحریری نسبت به عدم انتخاب وی، انگیزه‌های این اقدام را نامشخص عنوان کرد و گفت: «ما هرکار غیر ممکنی را انجام دادیم و حتی پس از اعلام عدم حمایت القوات اللبنانیه من به وی پیشنهاد کردم که به ادامه دهد،‌ زیرا حساب تکلیف به نخست‌وزیری با حساب تشکیل دولت فرق دارد، چه انتظاری بیش از این از ما داشتند؟».

بری با بیان اینکه الحریری با موضوع نخست‌وزیری بر اساس قاعده با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن برخورد می‌کند،‌ گفت: «احتمالا وی اکنون احساس پشیمانی می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز