خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد:

حکم اعدام قاتلان خاشقجی کمکی به بهبود چهره عربستان نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۷۲

روزنامه گاردین مقاله‌ای را با عنوان «حکم اعدام قاتلان خاشقجی کمکی به بهبود چهره عربستان نمی کند»، منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین انگلیس مقاله‌ای از «سایمون تیسدال» نویسنده این روزنامه با عنوان «حکم اعدام قاتلان خاشقجی کمکی به بهبود چهره عربستان نمی‌کند»، منتشر کرد.

تیسدال در این مقاله نوشته است: «اگر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گمان می‌کند که حکم اعدام پنج دلقک بیچاره در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی پرونده این ماجرا را می‌بندد، به طرز تأسف‌باری در اشتباه است، زیرا ترور وحشیانه خاشقجی در کنسولگری کشورش در استانبول سال گذشته، چهره عربستان را لکه‌دار و این کشور را برای مدت طولانی در آینده شرمسار و بی‌آبرو کرد چنانکه چهره بن سلمان نیز به گونه‌ای لکه‌دار شده که بهبود آن ممکن نیست». 

وی نوشت: «کل این عملیات غیر قابل تحمل است، این احکام پس از محاکمه‌ای صادر شده که فاقد اجراها و تدابیر قانونی مناسب بوده و این بدان مفهوم است که این جنایت فجیع آبروی کل آل سعود را لکه‌دار کرده به گونه‌ای که نمی‌توان آن را محو کرد». 

این روزنامه‌نگار گاردین نوشت: «محاکمه‌ای که با محکومیت هشت نفر پایان یابد،‌ از همان ابتدا فاقد اعتبار بوده است،‌ چرا که کاملا محرمانه انجام شده و شک و تردیدها درباره اصل محاکمه و اینکه این متهمان صرف افرادی بوده‌اند که نقش آنها به پایان رسیده است را تقویت می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز