خبرگزاری کار ایران

ریاست جمهوری ترکیه:

احکام دادگاه عربستان در پرونده خاشقجی، هوش مردم جهان را به سخره گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۲۶

رئیس دفتر ارتباطاتی نهاد ریاست جمهوری ترکیه احکام صادر شده توسط دستگاه قضای سعودی در پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را صرف استهزای هوش همه مردم جهان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا «فخرالدین آلتون»، رئیس دفتر ارتباطاتی نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به صدور احکام عاملان جنایت قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط دستگاه قضای عربستان در توئیتی احکام صادر شده را صرفا استهزای هوش مردم سراسر جهان توصیف کرد.

آلتون در این توئیت نوشت:‌ «ترکیه به تلاش‌هایش برای کشف همه جزئیات قتل خاشقجی ادامه خواهد داد». 

وی در ادامه افزود: «تصمیم دادگاه عربستان درباره پرونده خاشقجی و ادعای اینکه تعداد انگشت‌شماری از مقام‌های اطلاعاتی مرتکب این جنایت شده‌اند، صرفا هوش مردم جهان را به سخره گرفته است».

آلتون این تصمیم دادگاه سعودی را که پس از ماه‌ها برگزاری جلسه‌های استماع محرمانه درباره ترور خاشقجی اتخاذ شده، رسوایی توصیف و تأکید کرد که این حکم  به افرادی که تیم ترور را با هواپیمای ویژه به استانبول فرستادند و وی را ترور و جسدش را تکه تکه کردند، مصونیت می‌بخشد. 

دادگاه عربستان روز گذشته- دوشنبه- احکام اولیه برای اعدام پنج نفر (بدون ذکر نام آنها) و حکم حبس سه نفر دیگر با مدت زمان متفاوت را که در مجموع ۲۴ سال می‌شود، صادر کرد و سه نفر دیگر را به ادعای عدم اثبات جرم آنها تبرئه کرد. 

دادگاه کیفری عربستان در ریاض، «سعود القحطانی»، ‌مشاور پیشین «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را با ادعای عدم توجیه اتهام علیه وی و نیز «احمد العسیری»، معاون سابق رئیس اطلاعات این کشور را با ادعای عدم اثبات اتهام‌های وارده و همچنین «محمد العتیبی» کنسول سابق عربستان در استانبول را با ادعای حضور وی در مکانی دیگر هنگام قتل خاشقجی تبرئه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز