خبرگزاری کار ایران

سقوط جنگنده «سو- ۵۷» روسیه هنگام آزمایش در استان خاباروفسک

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۰۴

خبرگزاری روسیه صبح امروز- سه شنبه- از سرنگونی جنگنده نسل پنجم «سو- ۵۷» هنگام آزمایش در استان «خاباروفسک» واقع در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری روسیه صبح امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که  جنگنده نسل پنجم «سو- ۵۷» هنگام آزمایش در استان خاباروفسک واقع در شرق این کشور سقوط کرد اما این حادثه قربانی نداشته است. 

خبرگزاری نووستی نیز به نقل از یک مقام این استان اعلام کرد که حادثه سقوط جنگنده سو- ۵۷ هنگام انجام آزمایش موتور آن اتفاق افتاد. این هواپیما متعلق به نیروهای مسلح نبود بلکه به کارخانه کامسومولسک واقع در استان «آمور» تعلق داشت. 

این مقام روس افزود که خلبان این جنگنده توانست با استفاده از چتر نجات بیرون پریده و با کمک بالگرد نجات یابد. وی اشاره‌ای به جزئیات حال خلبان نکرد. 

به گزارش یک مقام امنیتی در حال حاضر عملیات جست‌وجوی جعبه سیاه هواپیما در جریان است . این در حالی است که بر اساس گزارش‌های اولیه دلیل سقوط هواپیما نقص فنی یا خطای کادر فنی بوده است. 

جنگنده سو- ۵۷ مدرن‌ترین جنگنده نسل پنجم روسیه با کارآیی چند جانبه است و تخصص آن نابودی همه اهداف زمینی و هوائی است. 

نخستین نسخه این جنگنده در نمایش بین‌المللی هواپیمایی «مکس» در شهر «ژوکوفسکی» در تابستان گذشته رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز