خبرگزاری کار ایران

تأکید لاوروف بر اهمیت سیطره دولت سوریه بر سراسر اراضی این کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۲۵

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تکمیل عملیات سیطره مجدد دمشق بر همه اراضی سوریه بهترین شرایط را برای تأمین حقوق همه تشکل‌های جامعه قومی و مذهبی سوریه را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز -دوشنبه- در نشستی با «ولید المعلم» همتای سوی خود  تأکید کرد که تکمیل عملیات سیطره مجدد دمشق بر همه اراضی سوریه بهترین شرایط را برای تأمین حقوق همه تشکل‌های جامعه قومی و مذهبی سوریه را فراهم می‌کند.

لاوروف گفت: «روسیه نهایت تلاش خود را برای کمک به بازگشت حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی سوریه به کار خواهد بست».

وی تأکید کرد که سوریه در حال حاضر در مرحله انتقال به زندگی صلح آمیز قرار دارد و جامعه بین‌الملل باید حقایق جدید را در برنامه‌ریزی برای حمایت از سوریه در بازگشت به صلح مد نظر قرار دهد».

معلم نیز مراتب تقدیر سوریه از روسیه و چین را به دلیل استفاده از حق وتوی مضاعف در شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی که بیانگر موضع آنها در اعتراف به حق حاکمیت سوریه و حرمت اراضی آن علیه قطعنامه غرب در نقض این حق حاکمیت به بهانه ورود کمک‌های انسانی از طریق مرزها بوده، بیان کرد. 

معلم تأکید کرد که توطئه آمریکا،‌ ترکیه و اسرائیل و نیز برخی از کشورهای منطقه همچنان برای مانع تراشی در مسیر تلاش‌هایمان برای نابودی تروریسم ادامه دارد.

وی تجاوز مستمر ترکیه در شمال سوریه و غارت همیشگی ثروت‌های نفتی سوریه از سوی آمریکا را محکوم و این نوع رفتارها را راهزنی با زور سلاح توصیف کرد. 

وزیر امور خارجه سوریه، آمریکا را به استفاده از پایگاه خود در منطقه التنف برای ارسال پهپادهایی برای بمباران تأسیسات نفتی شهر حمص طی چند روز گذشته متهم کرد این در حالی است که مردم سوریه در فصل زمستان به نفت و گاز نیاز دارند. 

وی در پایان بر لزوم گسترش روزافزون روابط روسیه و سوریه در سطح همکاری سیاسی و نظامی تأکید و ضمن تقدیر از حمایت روسیه از سوریه در مبارزه با تروریسم یادآوری کرد که دمشق اولویت را به شرکت‌های روس می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز