خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

ترامپ درباره کره شمالی بلوف می‌زند

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۶۲

مشاور امنیت ملی پیشین دولت آمریکا گفت که دولت این کشور باید اعلام کند که در زمینه کره‌شمالی اشتباه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله واشنگتن اگزماینر، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین دولت آمریکا، صداقت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور را در رسیدن به توافق هسته‌ای با کره شمالی زیر سؤال برد. 

وی ترامپ را به بلوف زدن درباره خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی متهم کرد و گفت که اگر این وعده حقیقت داشت، کاخ سفید «مسیر متفاوتی» را پیش می‌گرفت. 

بولتون همچنین عنوان کرد: «متاسفانه این ایده که ما فشار حداکثری را علیه کره شمالی اعمال کرده‌ایم حقیقت ندارد».

وی اظهارات ترامپ را مبنی بر این‌که کره شمالی نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد، «سیاست لفاظانه» نامید. 

به باور بولتون، چنانچه کره شمالی وعده‌ای را که درباره «هدیه کریسمس» داده عملی کند، آمریکا باید «مسیری غیرمعمول را پیش بگیرد».

وی گفت که دولت باید اعلام کند که اشتباه کرده است. بولتون گفت: «باید بگویند ما اشتباه کردیم و این سیاست شکست خورده است. اکنون مسیر دیگری را پیش می‌گیریم و با اقدام‌هایمان،‌ به‌همراه متحدان‌مان، نشان می‌دهیم که اقدام‌های کره شمالی غیرقابل‌قبول است و باید نشان دهیم که چنین چیزی را نخواهیم پذیرفت.»

مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده در ادامه عنوان کرد: «سه سال از عمر دولت فعلی گذشته و تقریبا به هیچ پیشرفتی در زمینه کره شمالی دست پیدا نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم مجبورشان کنیم که در جهت خلع تسلیحات هسته‌ای قدم بردارند. زمان به نفع کسانی است که باید خلع سلاح را انجام دهند. هرچه زمان بیشتر بگذرد، فرصت برای توسعه تسلیحات و بهبود آن و همچنین پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بیشتر خواهد بود».

وی همچنی از بی‌تفاوتی ترامپ به آزمایش‌های موشکی مداوم کره‌شمالی ابراز نگرانی کرد. 

بولتون گفت: «زمانی که رئیس‌جمهور می‌گوید نگران موشک‌های میان‌برد کره شمالی نیست،‌ منظورش این است که نگران خطری که سربازان آمریکایی حاضر در منطقه را تهدید می‌کند، نیست».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز