خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها در لبنان/ دعوت به تظاهرات برای تشکیل دولت اصلاح‌گرا

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۴۴

بسیاری از گروه‌های جنبش مردمی لبنان از شهروندان خواستند که امروز- یکشنبه- برای درخواست تشکیل دولت اصلاح سیاسی اقتصادی، تظاهرات برپا کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی،‌ بسیاری از گروه‌های جنبش مردمی لبنان از شهروندان خواستند که امروز- یکشنبه- برای درخواست تشکیل دولت اصلاح سیاسی اقتصادی، تظاهرات برپا کنند.

گروه «لحقی» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «باید روز یکشنبه رأس ساعت ۱۴ به سمت میدان ریاض الصلح در بیروت و میادین انقلاب در مناطق دیگر حرکت کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است «با دیکته‌های مجموعه اقتصادی و سیاسی حاکم مقابله می‌کنیم. با ائتلاف الیگارشی حاکم، بانک‌ها و انحصارگرایان بزرگ که ما را به لبه پرتگاه کشاندند، مقابله می‌کنیم».

در بیانیه مذکور تأکید شده است: «تظاهرات می‌کنیم برای دولتی غیر مرتبط با منظومه فاسد و ناتوان، دولتی که دستگاه قضا را از سلطه حاکمان فرقه‌ای رها کند، ددولتی که اداره‌ها و شوراهای موازی دولت و تمامی ریشه‌های هدر رفت و سرق اموال و فساد را حذف کرده و بخشکاند». 

در ادامه آمده است: «برای دولتی مبارزه می‌کنیم که املاک غارتگران اموال مردم را مصادره و اموال یغما رفته و چپاول شده را بازگرداند و مرتکبان جنایت را محاکمه کرده و بانک‌های خصوصی را محدود کند». 

دربیانیه دعوت به تظاهرات با اشاره به نخست‌وزیری «حسان دیاب» آمده است: «برای تشکیل دولتی تلاش می‌کنیم که فردی قادر و توانا برای مقابله با سیستم حاکم در رأس آن باشد و دیکته‌های تحمیل شده بر او را اجرانکندو تا بتواند بحران ۳۰ ساله را پایان دهد».

در این بیانیه آمده است: «سیستم حاکم با مبارزه‌ها و فداکاری‌های جوانان و فقرا طی ۶۰ روز مقابله کرد و کوچک‌ترین اهمیتی به خواسته‌های آنها برای برکناری نداد». 

این بیانیه نوشته است: «سیستم حاکم مشروعیت خود را که با زور در انتخابات کسب کرد و صدای صدها و صدها هزار نفر از مردم لبنان را نادیده گرفت، از دست داده است». 

لبنان از اوایل ماه اکتبر شاهد موج بزرگی از تظاهرات و اعتراض علیه شرایط موجود جامعه است و معترضان خواهان نخست‌وزیری یک چهره مستقل برای تشکیل دولت تخصصی و تکنوکرات به دور از نظام سهمیه‌بندی، فرقه‌گرایی و جناج‌بندی سیاسی هستند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز