خبرگزاری کار ایران

ادامه برزخ استیضاح ترامپ با فرا رسیدن کریسمس

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۱۹

دادگاه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا، با ورود واشنگتن به تعطیلات کریسمس به عقب افتاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، با ورود واشنگتن به تعطیلات کریسمس به عقب افتاده است. 

با ناتوانی سنا در رسیدن به توافق، بسیاری از سناتورها در این فکرند که فاز جدید این فرایند چه زمانی آغاز می‌شود یا اصلا آیا بناست که چنین اقدام صورت بگیرد یا نه. سنا تا سوم ژانویه فعالیت‌های خود را متوقف کرده و مجلس نمایندگان نیز چهار روز بعد از آن آغاز به کار می‌کند. امری که سبب می‌شود برزخ استیضاح دست کم تا دو هفته پس از آغاز سال جدید میلادی به درازا بکشد. 

بیشتر قانون‌گذارانی که به شهرها و خانه‌های خود بازگشتند، کمترین ایده‌ای درباره وضعیت دولت در سال ۲۰۲۰ نخواهند داشت.

«روی بلانت»، نماینده جمهوری‌خواه، درباره چشم‌انداز استیضاح ترامپ در سنا گفت: «گمان نمی‌کنم در این زمینه مشورتی میان رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات صورت گرفته باشد».

این در حالی است که بنا بر قانون اساسی آمریکا، استیضاح رئیس‌جمهوری یک روز پس از انتقال بندهای آن به سنا آغاز می‌شود، مگر آن‌که آن روز، یکشنبه باشد. اما «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان، همچنان از دادن این بندها به سنا طفره می‌رود، چراکه معتقد است «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان سنا مانع از برگزاری دادگاهی «عادلانه» خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز