خبرگزاری کار ایران

آغاز رایزنی‌های نخست‌وزیر مکلف لبنان برای تشکیل دولت

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۶۵

نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز- شنبه- رایزنی با تشکل‌های پارلمانی برای تشکیل دولت جدید این کشور را که در آستانه سقوط اقتصادی قرار دارد،‌ آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف لبنان،‌ امروز- شنبه پس از موج اعتراض‌ها علیه انتخاب وی روند رایزنی با تشکل‌های پارلمانی را برای تشکل دولت جدید آغاز می‌کند. 

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان پنج شنبه گذشته پس از پایان رایزنی‌ها و تأیید نمایندگان حزب‌الله و متحدانشان، دیاب ۶۰ ساله را که وزیر پیشین آموزش و پرورش و استاد دانشگاه بوده مأمور تشکیل دولت جدید کرد. 

این در حالی است که برجسته‌ترین نمایندگان اهل تسنن و در صدر آنها تشکل «سعد الحریری» از رأی دادن به دیاب خودداری کردند. 

احتمالا دیاب امروز رأس ساعت ۱۱ به وقت محلی دیدارهایی را با تشکل‌های پارلمانی در مقر پارلمان در مرکز بیروت داشته باشد. 

تعیین نخست‌وزیر به این مفهوم نیست که وی کار آسانی را برای تشکیل دولت و توافق بر سر تقسیم سهمیه بین تشکل‌ها دارد. 

تا کنون فرم و ساختار تشکیل دولت آینده مشخص نیست هرچند دیاب تأکید کرده است که هدف وی تشکیل دولتی تخصصی است که به درمان بحران اقتصادی و اجتماعی کشور بپردازد. 

مأموریت دیاب همچنین با توجه به وضعیت بحرانی روز افزون اقتصاد در لبنان آسان نخواهد بود. وی از یک سو با موج اعتراض‌های مردمی بی‌سابقه و خواسته آنان با تشکیل دولتی متخصص و غیرمرتبط با طبقه سیاسی روبروست و از یک سو با جامعه بین‌الملل روبه‌روست که ارائه کمک به لبنان را مشروط به تشکیل دولت اصلاح‌گرا کرده‌اند.  

انتخاب دیاب خشم طرفداران الحریری را برانگیخت و آنها وی را نماینده اهل تسنن نمی‌دانند به ویژه اینکه تأیید شش نماینده از ۲۷ نماینده اهل تسنن را دریافت کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز