خبرگزاری کار ایران

ریاض اعمال فشار بر پاکستان برای عدم شرکت در نشست مالزی را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۸۰

سفارت عربستان در اسلام آباد امروز- شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر اعمال فشار ریاض بر پاکستان برای انصراف از مشارکت در اجلاس مالزی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، سفارت عربستان در اسلام آباد امروز- شنبه- با انتشار بیانیه‌ای با نام بردن از اجلاس مالزی به عنوان «نشست کوچک»، مدعی شد که اعمال فشار ریاض بر پاکستان به منظور منصرف کردن آن از شرکت در نشست مالزی، صحت ندارد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «تأکید می‌شود که روابط برادرانه و استوار بین دو کشور و توافق هر دو طرف درباره اهمیت وحدت اسلامی و حفظ نقش سازمان همکاری اسلامی و احترام متقابل به حاکمیت دو طرف و استقلال تصمیم‌گیری آنها که نشانه اصلی روابط تاریخی راسخ بین دو طرف است، این خبرهای اشتباه را رد می‌کند». 

سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه گذشته دیدار کوالالامپور را نابه‌جا توصیف کرد و «یوسف العثیمین»، دبیر کل این سازمان هر نوع فعالیتی خارج از سازمان را تضعیف اسلام و امت اسلامی و نابجا برشمرد. 

العثیمین همچنین اجلاس مالزی را محکوم و تأکید کرد که سازمان همکاری اسلامی اتحادیه‌ای برای همه مسلمانان است و مکانیزم آن اجازه برگزاری هر نوع نشستی داخل این سازمان را ارائه می‌دهد.   

وی علاوه بر این گفت که هر نوع عملیات اسلامی مشترک باید در چارچوب سازمان همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز