خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان عراق:

۴۸ شخصیت عراقی برای تصدی سمت نخست‌وزیری رقابت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۰۵

یک نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که نام ۴۸ نفر به رئیس‌جمهوری عراق برای رقابت بر سر سمت نخست وزیری ارائه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه صباح عراق، «عباس العطافی» نماینده پارلمان این کشور گفت که ۴۸ نفر درخواست رقابت برای تشکیل دولت آینده عراق را به «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور ارائه داده‌اند.

العطافی گفت: «دولت مستعفی تا زمان تعیین یکی از شخصیت‌های پیشنهادی به عنوان نخست‌وزیر آینده عراق به انجام امور اجرائی وزارتخانه‌ها و غیر آن‌ها ادامه خواهد داد». 

وی گفت که برهم صالح درخواست نامزدی ۴۸ نفر را دریافت کرده اما هنوز توافقی بر سر هیچ یک از آنها نشده است.

این نماینده پارلمان عراق توضیح داد: «برخی نامزدها درخواست‌های شخصی ارائه داده‌اند اما برخی پیشنهاد احزاب هستند، برخی از این افراد نیز توسط تشکل‌های تظاهر کننده پیشنهاد شده‌اند». 

وی تأکید کرد که نخست‌وزیر آینده باید یک شخصیت مستقل از بین جوانان امروز بوده، با کسی تعارف نداشته باشد، شجاع و سالم بوده و تجربه کاری داشته باشد،.وی باید در عراق حضور داشته و تابعیت دیگری نداشته باشد.

العطافی گفت که تجمع‌های کنونی که نامزد نخست‌وزیری ارائه داده‌اند بیشتر آنها از بین افراد مقیم خارج انتخاب کرده‌اند. 

مهلت قانونی رئیس‌جمهوری عراق برای تعیین نامزد نخست‌وزیری و تشکیل دولت آینده نیمه شب یکشنبه به پایان می‌رسد. 

منابع عراقی از اختلاف بین تشکل‌های سیاسی و جبهه مردمی به رهبری تظاهرکنندگان برای معرفی نامزد نخست وزیری خبر می‌دهند، برخی احزاب افرادی را معرفی می‌کنند که تظاهر کنندگان با آنها مخالف بوده و خواهان انتخاب چهره‌هایی هستند که تاکنون فعالیت سیاسی نداشته و طبق توصیف‌ها و خواسته‌های مردم و تظاهر کنندگان باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز