خبرگزاری کار ایران

تقدیر نخست‌وزیر مالزی از مقاومت ایران در برابر تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۸۷

نخست‌وزیر مالزی از قطر و ایران به‌خاطر حفظ استقلال به‌رغم تحریم‌های گوناگون تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه استار، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی، گفت که نشست کوالالامپور نه جایگزین دیگر اجلاس‌های مسلمانان می‌شود و نه بنا دارد دسته‌ یا طبقه متفاوتی تشکیل دهد و دیگر کشورهای مسلمان را تضعیف کند. 

وی افزود که برخی برداشتی اشتباه از مقاصد برگزاری این نشست داشته‌اند و این عقاید اشتباه و غیرقابل‌توجیه هستند. نخست‌وزیر مالزی همچنین از قطر و ایران به‌خاطر حفظ استقلال به‌رغم تحریم‌های گوناگون تقدیر کرد. 

ماهاتیر محمد گفت: «ایده این نشست گرد هم آمدن بود تا نقاط قدرت و ضعف‌مان را دریابیم. در ادامه از قدرت‌هایمان برای فائق آمدن بر ضعف‌هایمان بهره می‌بریم».

وی افزود: «ساده بگویم، اگر یکی از ماه در حوزه‌ای تخصص داشته باشد، ما آن را به دیگر کشورها نیز ارائه می‌دهیم تا همکاری واقعی را شکل دهیم».

نخست‌وزیر مالزی در ادامه گفت: «اگر ملل مسلمان مستقل باشند و بتوانند روی پای خود بایستند،‌ کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند. در این زمینه باید به ایران نگاه کرد که به‌رغم سال‌ها تحریم همچنان پیشرفت می‌کند و از لحاظ تعداد مهندسان در رتبه چهارم در جهان قرار دارد».

وی افزود: «دلایل بسیاری برای اتکای به خود در همکاری با دیگر ملل مسلمان وجود دارد، چراکه اگر چنین تحریم‌هایی علیه هر کدام از ما اعمال شد بتوانیم بر آن‌ها فائق آییم.»

نخست‌وزیر مالزی عنوان کرد که به‌رغم شماری سوءظن‌ها و مخالفت‌ها، نشست کوالالامپور بر هدف خود که دستیابی به راه‌حل‌ها و برنامه‌ها برای کمک به امت اسلام بود تمرکز داشت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز